아래 글은 약 1년전에 작성된 내용입니다.
멘탈레이가 NVidia로 인수된 이후 이름이 NVidia ARC가 되었는데 거기 PM (Product Manager)가 작성한 글입니다.
Guys, I am going to underscore what Bart said to Matthieu. This is most of the story. Mental Images becomes Nvidia ARC and combines with the OptiX team. In fact Steve Parker from OptiXis now managing all of development at ARC and Phil Miller is managing the business side.Most of the people who were let go (and BTW many of them will take other positions at Nvidia) were working on projects that were "diluting the MI brand" a bit. The core business of ARC was and is rendering.
As you know, some products are being discontinued.The efforts are being renewed on Mental Ray 3. There is now 3.9, 3.10 [ten] is scheduled for release and there is 3.11 and 3.12 on deck. I know, the numbering is a bit silly . . .
Yup! In Mental Ray 3.10 expect to see more GPU acceleration.Expect to see more features and improvements in iray, too.
Mental Ray is not the only rendering product ARC has.For instance,
Neuray has been released in Bunkspeed. Neuray is actually not a renderer, it is a framework that can support multiple renderers like iray, OptiX renders, CG, DX, OGL, or any other compliant renderer you can build. So, actually, there are two iray versions: one called by Mental Ray and one as a renderer for Neuray.
One new renderer being developed at ARC in Berlin [MI] we are calling "Wonderay" is like iray on steroids. Not at liberty
to say much about it right now, but it is truly a game changer. It is beyond anything I ever imagined.
The Mental Ray future is very , very bright.
8-)
Cheers,
Peter
Peter de Lappe
PM Nvidia ARC
---------------------------------------------------------------------------
여러분, 바트가 매튜에게 했던 얘기를 확실히 하겠습니다. 대략적인 얘기입니다. 멘탈이미지는 NVidia ARC가 되고 OptiX팀과 합쳐집니다. 사실 OptiX 의 스티브 파커씨가 현재 ARC 부서를 담당하고 있고 필 밀러는 비즈니스 부문을 관리하고 있습니다. 나간 사람들 대부분(그들 대부분은 NVidia의 다른 곳에 있을 겁니다)은 멘탈이미지 브랜드를 다소 희석시키는 프로젝트에서 일하고 있습니다. ARC의 핵심 사업은 랜더링이었고 현재도 그렇습니다.
여러분도 아시다시피, 일부 프로그램들은 중단됩니다.
멘탈레이 3에서는 노력들이 재개되고 있습니다. 현재 3.9버전이며 3.10이 출시 예정이고, 3.11과 3.12가 작업중입니다. 네, 버전숫자는 좀 웃깁니다.
자! 멘탈레이 3.10은 더 많은 그래픽 가속이 될겁나다. 또한 iray에도 더 많은 기능과 개선이 있을겁니다.
멘탈레이는 ARC의 유일한 랜더링 제품은 아닙니다.
예를 들어 Bunkspeed에 Neuray가 출시되었습니다. Newray는 실제로는 랜더러가 아니고, iray, OptiX renders, CG, DX, OGL이나 다른 여러분이 만들 수 있는 호환 랜더러와 같은 여러 랜더러들을 지원할 수 있는 프레임웍입니다.
따라서 실제로는 두 가지의 iray버전이 있는 것입니다 : 멘탈레이라 불리는 것과 Neuray를 위한 랜더러로서 또 하나.
베를린 (멘탈이미지) 의 ARC에서 개발중인 새로운 랜더러를 우리는 마치 iray의 경우처럼 "Wonderay"라고 부르는데, 지금은 얘기하기 어렵지만 진짜 대단한 것입니다. 상상을 뛰어넘는 것입니다.
멘탈레이의 미래는 매우, 매우 밝습니다.
참고로 이번에 나올 맥스2013에는 멘탈레이 3.10버전이 포함되어 있다고 합니다.
ReplyDelete