Originally V-Ray used to write tiled OpenEXR files; however reading these files in Nuke is very slow, which caused people to have to convert them manually to scanline-based OpenEXR files, or to write to .vrimg files and then use vrimg2exr to convert them to scanline-based OpenEXR files, which was an additional step. So in the latest versions, V-Ray will write the tile-based OpenEXR file, but at the end of the render will attempt to convert it automatically to a scanline-based OpenEXR file. The .exrsl file is the intermediate scanline-based OpenEXR file before the conversion is fully complete. The only way for you to see these files is if the render process is killed before V-Ray has a chance to get to the end of the render.Best regards,Vlado
원래 V-Ray 는 타일기반 OpenEXR 파일로 저장을 하였는데 이 파일들은 Nuke 에서 불러오면 매우 느리기 때문에, 사람들이 수동으로 스캔라인 기반 OpenEXR 파일로 변환하거나, vrimg 로 저장한 후 vrimg2exr 툴을 사용해서 스캔라인 기반 파일로 변환하느라 번거로웠습니다.
그래서 최신버전의 V-Ray 에서는 타일기반 OpenEXR파일로 저장을 하되, 렌더링 마지막에 이를 자동으로 스캔라인 기반 OpenEXR 파일로 저장하도록 하였습니다. 이 exrsl 파일은 이 변환과정이 완료되기 이전에 스캔라인 기반 OpenEXR 파일의 중간결과물로서, 이 파일을 볼 수 있는 유일한 방법은 V-Ray 렌더링이 완료되기 이전에 렌더 프로세스가 중지되었을 때 분입니다.
No comments:
Post a Comment
로그인하지 않아도 댓글을 달 수 있습니다.