Custom Fresnel curve - r2
Generally, the falloff between the 0° color and the 90° is controlled by the Nd and roughness parameters. A high Nd number means more of the 90° color will be visible when using a low roughness value, but as you increase the roughness, the 90° color will start to disappear until at roughness 99 (or lambert), the 90° color will not be visible at all, no matter the Nd setting of the material.
일반적으로 0° 의 색상과 90° 의 색상 사이의 falloff 는 Nd 와 roughness 변수에 의해 결정됩니다. 높은 Nd 값은 낮은 roughness 값이 사용될 때 90° 색상이 더 많이 보여진다는 뜻이지만, roughness 값을 증가시키면 90° 색상은 점차 사라지기 시작해서 roughness 가 99 (혹은 lambert) 가 되면 90° 색상은 Nd 값을 아무리 변화시켜도 더 이상 보이지 않게 됩니다.
This is normal behavior, but there may be special cases where you would like to control the influence of roughness and still keep the 90° color visible at high roughness. Examples would be car paints that quickly change their color to another color based on viewing angle, or velvet which has a high roughness but a bright “sheen” of a different color, which would not be possible to create without the .r2 parameters.
이는 정상적인 결과입니다. 하지만 roughness의 영향을 조절하면서도 90° 색상이 높은 roughness에서도 보이도록 설정하고 싶은 경우가 있을 것입니다. 예를 들어 자동차 페인트 색상은 보는 각도에 따라서 재빠르게 그 색상을 다른 색상으로 변화시키게 되며, 벨벳의 경우 높은 roughness값을 가지지만 밝은 광택의 또다른 색상을 가집니다. 이 경우 r2 변수가 없다면 이렇게 만들 수가 없습니다.
The first parameter can be set between 0-90 and controls the falloff angle between the 0° and 90° colors. The second parameter can be set between 0-100 and controls how much influence the roughness should have. For instance, if you write 45 0, the 90° color will start appearing when the viewing angle increases more than 45°, and roughness will have no influence on the effect. If you set the second parameter to 100, you are specifying that roughness should have maximum influence on the 0° and 90° colors; it would be as if you had disabled the .r2 functionality.
첫 번째 변수는 0에서90사이의 값을 가지며 0° 와 90° 색상들 사이의 falloff 각도를 조절합니다. 두 번째 변수는 0에서 100 사이의 값을 가지며 roughness가 얼마나 영향을 미치는지 조절합니다. 예를 들어서, 만약 45 0 을 설정하는 경우라면, 90° 색상은 45도보다 큰 각도에서 볼 때 나타나기 시작합니다. 그리고 roughness는 이 효과에 아무런 영향을 주지 않습니다. 만약 두 번째 변수를 100으로 설정한다면 (45 100), 0° 와 90° 색상에 roughness가 최대치의 영향을 주도록 지정하는 것으로, 마치 r2 의 기능을 비활성화 시킨 것 처럼 나타나게 됩니다.
Other r2 examples: If we set the r2 values to 15 0, the 90° color will quickly become visible, right after the viewing angle is 15° or more. Roughness will not have any influence. Setting the r2 values to 70 50 means the 90° color will become visible only at a large viewing angle, making it appear just at the edges of the object. The increased roughness would make this effect less visible, but it would still show up. Using 85 99 means the 90° color will be visible only at the very edges of the object, but with the second parameter set to 99, which controls the influence of the roughness, the effect would be virtually invisible.
또 다른 r2의 예시들 : 만약 r2값을 15 0 으로 설정한다면, 15도 각도 보다 큰 각도로 보게 될 경우 90° 색상이 재빨리 나타나게 됩니다. Roughness 값은 아무런 영향을 주지 못합니다.
r2 값을 70 50으로 설정하면, 이는 90° 색상이 큰 각도로 보는 경우에만 보이게 되며 주로 물체의 모서리에서만 나타나게 될 겁니다. roughness 값을 증가시키면 이 효과가 줄어들게 됩니다만 여전히 보이게 됩니다.
85 99 로 높이게 되면 이는 90° 색상이 물체의 완전 모서리에서만 보이게 되지만 roughness의 영향을 조절하는 두 번째 변수 99 로 인해 이 효과는 거의 보이지 않게 됩니다.
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